1 Aralık 2011 Perşembe

Vişneli Kebap

Komşumuz Suriye'nin henüz çalkalanmadığı, sınırdan elimizi kolumuzu sallaya sallaya girdiğimiz günlerdi ozaman. Halep'te kalma imkanım olmuştu sadece. Güneydoğu yöremizde oldugu gibi Suriye'de de etler hep küçükbaş hayvanlardan. Suriye mutfagi ile bizim Hatay mutfagimiz aynı diyebiliriz.
Sizinle paylaşmak istediğim et lezzetinin adı "vişneli kebap". İnce lavaş parçalarının üzerine dizilen köftelerin üzerine yoğun kıvamda bolca vişne suyu dökülmüş ki bunu yazarken vişnenin ekşi tadı ve köftenin o tuzlu misss gibi ısırınca ağızda dağılan tadı birleştiğini hatırlayınca ağzımın suyu akmaya başladı. Sizi bu lezzetin fotosuyla başbaşa bırakıyor, komşu topraklarının huzura kavuşacağı zaman benim oraya tekrar gitmemi sağlayacak bu lezzeti hayal dünyamda porsiyonlarca yiyorum efendim...

9 yorum:

  1. heyt :))) valla okurken ağzımın suyunu toparlıyamadım! ne de güzel anlatmışşssın bitaneemmm :))

    YanıtlaSil
  2. gerçektende öyle:)
    çok farklı bir lezzet bu...
    hayırlı olsun sayfanız:)

    YanıtlaSil
  3. keşke bu lezzeti döneceğimiz gün değil de ilk gittiğimiz gün deneseydik, daha çok yerdik :)

    YanıtlaSil
  4. "takviye" diyorum. Başka da bir şey demiyorum :)). Anlayan anlar.

    YanıtlaSil
  5. mmmmm vişnenin verdiği ekşiliği nar ekşisi gibi hayal edersek enfes bi lezzet :) ellerinize saglık arkadaşımın bitanesi :))))

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten nefis ellerinize sağlık. Siteniz hayırlı olsun arkadaşım..

    YanıtlaSil
  7. herkese çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. hayırlı uğurlu olsun kardeşim yeni bloğumuz.bu vesile ile yeni lezzetlere yelken açacak olmamızda işin başka bir güzel tarafı.

    YanıtlaSil