4 Aralık 2011 Pazar

Namlı Rumeli Köftecisi

Namlı Rumeli Köftecisi

İlk gidişim tamamen tesadüftü. Ali ile birlikte Sirkeci'de elektronik işlerimizi hallettikten sonra yemek yemeğe karar verdik. Sirkeci'den Vali Konağı caddesine çıkarken solda, köşesinde Nimet Abla Milli Piyango gişesinin bulunduğu sokağa daldık. Nerde yiyebiliriz diye bakınırken "Namlı Rumeli Köftesi" tabelasını gördüm içimden bizim rumeliler becerir bu köfte işini dedim. Hemen ilk masaya oturduk.

Namlı Rumeli Köfte duble porsiyon

Bahsettiğim mekan bir köfteci ama ne köfteci! Bu köfteyi yedikten sonra diğer köftelere karşı küçükte olsa bir tavır alıyor insan. Bu köfteyi farklı kılan özelliği her ısırışta sanki içine su basmışlar gibi etin suyunun ağza gelmesi! Öyle ki her lokmayı çiğnerken ağzımdaki kıymanın gezinmesini sağlayan bir su. En güzeli bu su; köftedeki etin, tuzun ve baharatın dip bucak tüm ağzımda dolaşmasıni sağlıyor. :) Süper di mi?

Namlı Rumeli köftenin suyu :)


Ne zaman otursam çift porsiyon ile yemeğe başlıyorum, dikkat başlıyorum dedim:) Geçen gün, ayıptır söylemesi dördüncü porsiyonu yerken köftenin suyu ısırınca koluma sıçradı :)))) Limonu sıkarken sıçraması gibi. ahahahahahahahah. O anki şaşkınlığımı anlatamam, köfte sulu olurda bu kadar olurmu yahuu :))

Namlı Rumeli piyaz

Bu sulu köfteler her yerde bulamayacağınız güzellikte ki piyaz(tercihim bol sirkeli ve soğanlı) ile mükemmel bir uyum içindeler. Piyazın sirkeli suyuna ekmeği banarak yemeğe başlıyorsunuz, biraz fasulye ve soğan, ardından köfteyi ısırdığınızdaaaaaa, ayyyyy tüylerim ürperdi :))) Üçüncü porsiyonu tüm piyaz bittikten sonra söylemenizi tavsiye ederim, çünkü köftenin gerçek keyfi ozaman çıkıyor.

Namlı Rumeli İrmik Tatlisi

Tatlı olarak buranın esfaneleşmiş irmik tatlısını tavsiye etmek az kalır, direk fütursuzca yiyin derim. Hiç acımadan, kiloları düşünmeden. Yiyin ve ağzınızda eriyecek hafif sıcak irmiğin tadını çıkarın.

Namlı Rumeli Menu

Hayatım boyunca köfteyi hep sevdim, çok çeşitli yerlerde çeşit çeşit köfteler yedim. Ama "Namlı Rumeli Köfte"yi en üst sıraya koyuyorum efendim ve sizlere öneriyorum...

2 yorum:

  1. En güzeli de, 3 er porsiyon ve helvadan sonra : "Abi çay içer misiniz?" sorusuna karşın bizim:"Abicim sen bize birer porsiyon daha köfte getir,son olarak ağzımızda köfte tadı kalsın." cevabı karşısında abinin surat ifadesiydi!!!
    Abi vallahi hayvan değiliz!. Ufak bir rakam vermek gerekirse de : 5 kişi 17 porsiyon köfte!

    YanıtlaSil